Naše škola
Učební plán školy
Učební plán pro 1. - 5. ročník
Vzdělávací oblast |
Vyučovací |
ročník |
||||
1. |
2. |
3. |
4. |
5. |
||
Jazyk a jazykové komunikace |
Český jazyk a literatura |
7 + 2 |
7 + 3 |
7 + 2 |
7 + 1 |
5 + 2 |
Cizí jazyk (Aj) |
|
|
3 |
3 |
3 |
|
Matematika a její aplikace |
Matematika |
4 |
4 + 1 |
4 + 1 |
4 + 1 |
4 + 1 |
Informační a komunikační technologie |
Informatika |
|
|
|
|
1 |
Člověk a jeho svět |
Prvouka |
2 |
2 |
2 + 1 |
|
|
|
Přírodověda |
|
|
|
1 |
2 |
|
Vlastivěda |
|
|
|
1+ 1 |
2 |
Umění a kultura |
Hudební výchova |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
|
Výtvarná výchova |
1 |
1 |
1 |
2 |
2 |
Člověk a svět práce |
Pracovní činnosti |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
Člověk a zdraví |
Tělesná výchova |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
Týdenní dotace povinných předmětů |
20 |
22 |
25 |
25 |
26 |
|
Celková týdenní povinná časová dotace |
118 |
disponibilní časová dotace je označena menším písmem a kurzivou
Učební plán pro 6. - 9. ročník
Vzdělávací oblast |
Vyučovací předmět |
ročník |
|||
6. |
7. |
8. |
9. |
||
Jazyk a jazykové komunikace |
Český jazyk a literatura |
3+1 |
4 |
4 |
4 |
Cizí jazyk (Aj) |
3 |
3 |
3 |
3 + 1 |
|
Další cizí jazyk (Fj, Nj, Rj) |
3 |
3 |
3 |
2 |
|
Matematika a její aplikace |
Matematika |
3+1 |
4 |
4 |
4 |
Člověk a příroda |
Chemie |
|
|
2 |
1+1 |
Fyzika |
2 |
2 |
1+1 |
1+1 |
|
Přírodopis |
2 |
2 |
1+1 |
1+1 |
|
Zeměpis |
2 |
2 |
1+1 |
1+1 |
|
Člověk a společnost |
Dějepis |
2 |
2 |
2 |
2 |
Člověk a jeho svět |
|
1 |
1 |
1 |
|
Informační a komunikační technologie |
Informatika |
1 |
|
|
|
Člověk a svět práce |
Pracovní činnosti |
|
1 |
1 |
1 |
Umění a kultura |
Hudební výchova |
1 |
1 |
1 |
1 |
Výtvarná výchova |
2 |
2 |
1 |
1 |
|
Člověk a zdraví |
Výchova ke zdraví |
2 |
|
|
|
Tělesná výchova |
2 |
2 |
2 |
2 |
|
Doplňující vzdělávací obory |
Mediální výchova |
|
|
|
1 |
Základy přírodních věd |
|
1 |
|
|
|
Základy společenských věd |
|
|
1 |
|
|
Týdenní dotace povinných předmětů |
30 |
30 |
31 |
31 |
|
Celková týdenní povinná časová dotace |
122 |
Poznámky k učebnímu plánu 1.stupně
1. Ve vzdělávací oblasti Jazyk a jazyková komunikace je z disponibilních hodin posílena hodinová dotace předmětu Český jazyk a literatura v celkovém rozsahu 10 disponibilních hodin:
1.ročník - 2 hodiny
2.ročník - 3 hodiny
3.ročník - 2 hodiny
4.ročník - 1 hodina
5.ročník - 2 hodiny
2. Ve vzdělávací oblasti Matematika a její aplikace je z disponibilních hodin posílena hodinová dotace předmětu Matematika v celkovém rozsahu 4 disponibilní hodiny:
2.ročník - 1hodina
3.ročník - 1hodina
4.ročník - 1hodina
5.ročník - 1hodina
3. Ve vzdělávací oblasti Člověk a jeho svět je z disponibilních hodin posílena hodinová dotace předmětů Prvouka a Vlastivěda v celkovém rozsahu 2 disponibilní hodiny:
Prvouka: 3.ročník - 1hodina
Přírodověda 4.ročník - 1hodina
Celkem bylo využito 16 disponibilních hodin.
1. Využití disponibilních hodin
Ve vzdělávací oblasti Jazyk a jazyková komunikace byla posílena výuka Českého jazyka a literatury v 6.ročníku o 1 disponibilní hodinu.
Ve vzdělávací oblasti Matematika a její aplikace byla posílena výuka Matematiky v 6.ročníku o 1 disponibilní hodinu.
Ve vzdělávací oblasti Člověk a příroda je využití disponibilních hodin následující:
Chemie: 9.ročník - 1hodina
Fyzika: 8.ročník - 1hodina, 9.ročník - 1hodina
Přírodopis: 8.ročník - 1hodina, 9.ročník - 1hodina
Zeměpis: 8.ročník - 1hodina, 9.ročník - 1hodina
Do vzdělávací oblasti Člověk a společnost byl zařazen integrovaný předmět Člověk a jeho svět (7.-9.ročník s časovou dotací 1 hodiny v každém ročníku), byla naplněna minimální časová dotace.
Ve vzdělávací oblasti Člověk a svět práce vyučujeme těmto pracovním činnostem: 7.ročník - Pěstitelské a technické práce
8.ročník - Svět práce a financí
9.ročník - Příprava pokrmů + Informatika
Do vzdělávací oblasti Člověk a zdraví byl zařazen předmět Výchova ke zdraví (v 6.ročníku s dotací 2 hodin), byla naplněna minimální časová dotace
Ve vzdělávací oblasti Doplňující vzdělávací předměty vyučujeme předmětům:
Základy přírodních věd (7.ročník)
Základy společenských věd (8.ročník)
Mediální výchova (9.ročník)
Všechny uvedené čerpají po jedné disponibilní hodině.
Ve vzdělávací oblasti Jazyk a jazyková komunikace byla posílena výuka dalšího cizího jazyka o 5 disponibilních hodin, hodinová dotace jsou 3 hodiny týdně v 6. - 8. ročníku, v 9.ročníku potom 2 hodiny
Celkem bylo využito 24 disponibilních hodin.
2. Jako další cizí jazyk si žáci volí z nabídky: Francouzský jazyk, Německý jazyk, Ruský jazyk
3. Doplňující vzdělávací pčedměty:
Základy přírodních věd - předmět se vyučuje ve dvouhodinových blocích vždy 1 x za 14 dní, obsahově je zaměřen na průřezové téma Environmentální výchova.
Základy společenských věd - předmět se vyučuje ve dvouhodinových blocích vždy 1 x za 14 dní, obsahově je zaměřen na průřezová témata Osobnostní a sociální výchova a Výchova demokratického občana, Výchova a myšlení v evropských a globálních souvislostech a Multikulturní výchova
Mediální výchova - předmět se vyučuje ve dvouhodinových blocích vždy 1 x za 14 dní, obsahově je zaměřen na průřezové téma Mediální výchova.
Kromě uvedených předmětů jsou jednotlivá průřezová témata integrována do předmětů (viz kapitola Začlenění průřezových témat)